2 x Wspieram.to: nowe kampanie Sharp Games i Czacha Games

0

Po małym przestoju świąteczno-noworocznym na platformie wspiera.to, kiedy to jedyną trwającą kampanią z kategorii gier bez prądu były Arkana Miłości, rozpoczęły się dwie zbiórki, które powinny zainteresować niejednego planszomaniaka.

Midgardzki worker-placement

Poznańskie wydawnictwo Czacha Games, które ma za sobą już kilka udanych kampanii crowdfoundingowych, m.in. Ptaszki ćwierkają oraz Impuls, tym razem postanowiło zabrać nas do Midgardu, krainy, która według mitologii nordyckiej mieści się dokładnie między niebem a piekłem…

Wojownicy Midgardu (Champions of Midgard) to gra planszowa, w której 2-4 graczy wciela się w przywódców klanów Wikingów, broniących swych wiosek przed Trollami, Draugrami a także innymi nordyckimi stworami. Ten, kto na koniec zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa zostanie Jarlem. Jest to gra oparta na mechanice worker-placement, czyli wysyłamy swoich robotników do pozyskiwania surowców by później je przetwarzać (choć to duże uproszczenie).

Kampania potrwa do 12 lutego i aby odniosła sukces musi zostać zebrane minimum 30 000 zł. W czasie trwania akcji Wojowników Midgardu można zdobyć już od 130 zł (uwaga: pakiet limitowany czasowo do 15 stycznia, potem cena wyniesie 140/150zł). Sugerowana cena detaliczna poza kampanią wynosić będzie 209 zł.

Trajan – czyli kolejny Feld po Polsku

Druga kampania to gratka dla fanów trudnych, pozbawionych klimatu eurogier, w których podczas rozgrywki mózgi wręcz parują od prób optymalizacji ruchów na planszy.

Debiutujące na wspieram.to wydawnictwo Sharp Games podjęło ambitną próbę wprowadzenia na polski rynek gry Trajan. Przenosi nas ona w czasy rozkwitu Imperium Rzymskiego, gdzie wcielamy się w rolę polityków żyjących w czasach panowania cesarza Trajana.

Trajan jest uznawany za jedną z najlepszych gier Stefana Felda. Doskonale do niej pasują takie określenia jak „eurosuchar”, „sałatka punktowa”, czy „mózgotrzep”. Nie szukajcie tutaj klimatu, lecz bardzo sprawnie działającą grę planszową bazującą na mechanice znanej z mankali! Jest to jeden z tytułów, które przy pierwszym zetknięciu mogą wydawać się bardzo chaotyczne i dopiero kolejne rozgrywki pozwalają na dobre wykorzystywanie możliwości jakie daje mechanika.

Kampania potrwa do 26 lutego i aby mówić o sukcesie, niezbędne będzie zebranie 50 000 zł. Jeżeli to się uda, gra ma trafić na półki graczy w październiku. Podczas trwania akcji Trajan dostępny jest w cenie od 109 zł.

Źródło: wspieram.to