Wirusy ruszają w świat – rozstrzygnięcie konkursu

0

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

Podczas audycji Przystanek Planszówka podczas której recenzowaliśmy grę Wirus!, postawiliśmy tezę: planszówki to wirus. I choć nas nie trzeba przekonywać do jej słuszności, argumentów na tak nigdy za wiele. Dlatego poprosiliśmy naszych słuchaczy i czytelników, by przedstawili dowody, na to, że planszówki są jak wirus….

Jak zwykle wasza kreatywność pozytywnie nas zaskoczyła a zarazem postawiła przed trudnym dylematem wyboru zwyciężców nagrody. A co jest nagrodą? 4 egzemplarze gry Wirus! od Fabryki Gier Trefl – Kraków. Otrzymają je autorzy poniższych odpowiedzi na konkurs:

Wirus zaatakował u nas wpierw rodziny głowę,
Potem szybko zabrał się za tę piękniejszą połowę,
Była jeszcze nadzieja, że może dzieci będą zdrowe…
Tato, a może kupimy jutro jakieś nowe gry planszowe?

Autor: Michał P.

Pięć oznak, że jesteś zarażony wirusem planszowego uzależnienia:

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

1.W-ariujesz na widok promocji, myślisz o tym ile dni będziesz musiał głodować i finalnie stwierdzasz, że warto.

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

2.I-nteresuje Cie każda napotkana na swojej drodze gra, chcesz ją sprawdzić i ocenić, a przy okazji zarazić nią swoją drugą połówkę.

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

3.R-ocznica, urodziny, imieniny, dzień kobiet, Konstytucji 3 maja – na każdą okazję potrafisz znaleźć odpowiednią gre, a co lepsza – potrafisz ją sprezentować!

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

4.U-miejętnie potrafisz zagospodarować czas, tylko po to, żeby wieczorem pyknąć chociaż jedną „partyjkę”.

Znamy już laureatów konkursu, który organizowaliśmy wraz z Fabryką Gier Trefl – Kraków. Kto znalazł się w gronie 4 zwyciężców?

5.S-pędzasz długie godziny myśląc o tym, jaką taktykę powinieneś obrać następnym razem. Nieważne czy ostatnio wygrałeś czy nie – musisz dominować na planszy.

Autor: Norbert K.

Aby dowieść, że planszówki i karcianki to wirus odwołam się do wiedzy biologicznej, jaką ofiaruje Wikipedia, posiłkując się metodą uzasadniania, prezentowaną w drugiej rundzie programu Śpiewające Fortepiany.

Pierwszym argumentem przemawiającym za słusznością wyżej postawionej tezy jest zbliżony proporcjonalny rozmiar. Przeciętny wirus jest mały, znacznie mniejszy od organizmu, na którym pasożytuje. Podobnie rzecz się ma z grami. Są zdecydowanie mniejsze od ludzi. Swój mały rozmiar, podobnie jak wirusy, wykorzystują, aby oszukiwać nasze zabezpieczenia. Skradają się do plecaków, toreb podróżnych, czy kieszeni płaszczy.

Kolejnym aspektem wspólnym dla gier i wirusów jest brak umiejętności samodzielnego rozmnażania się. Ileż to razy graliśmy w grę, którą polecił nam znajomy znajomego. Całe osiedla „chorowały” na jedną grę, organizując wymiany powtórek przy trzepaku. Gry rozprzestrzeniają się zupełnie jak wirusy: od osobnika zero do epidemii.

Wreszcie ostatni, lecz nie mniej ważny argument, mianowicie pasożytnictwo. Organizm opanowany przez wirus funkcjonuje inaczej niż zdrowy. Podobnie jest z człowiekiem wystawionym na działanie planszówek. Kiełkuje w nim chęć grania w coraz to nowe gry. Zmieniają się jego potrzeby, nagle może się obejść bez nowej pary spodni, na rzecz dodatku do ulubionej gry. Planszówki i karcianki, podobnie jak wirusy, kształtują zapotrzebowania swoich żywicieli.

Moim zdaniem, powyższe argumenty jednoznacznie dowodzą, że gry to wirus.

Autor: Monika K.

Planszówki i karcianki to wirus. Świadczy o tym sposób zarażania się zamiłowaniem do gier planszowych i karcianych. Wygląda to następująco:

1.Adsorpcja – proces przylegania wirusa do powierzchni komórki – jest niezbędnym wstępem do zakażenia. Opiera się ona na dostaniu pierwszego egzemplarza gry lub zaproszeniu do gry.

2.Penetracja jest procesem wnikania wirusa do komórki. Może zachodzić na jeden z trzech podstawowych sposobów:

fuzja– zachodzi w przypadku, gdy obserwujemy innych podczas gry i wpływają na nas ich pozytywne emocje.

wiropeksja jest sposobem polegającym na oglądaniu reklam i czytaniu recenzji, które pobudzają entuzjastyczne myślenie o grze.

„wślizgiwanie się” (endocytoza) polega na bezpośrednim trzymaniu w rękach pudełka z grą.

3.Odpłaszczenie wirusa polega na uwolnieniu materiału genetycznego wirusa czyli poznaniu zasad gry. W przypadku fuzji i wiropeksji zwykle następuje ono już podczas wnikania, gdyż jest bezpośrednio związane z mechanizmem penetracji.

4.Składanie wirionów to proces, w którym dochodzi do gry i uwolnienia się związanych z tym endorfin. Dochodzi do całkowitego zakażenia.

5.Uwalnianie wirionów z komórki czyli zachęcanie innych komórek (osób) do gry, recenzowanie gier, obdarowywanie nimi innych.

Autor: Justyna W-M

Zwycięzców powiadomimy dodatkowo drogą mailową – prosząc o dane do wysyłki. A wszystkich zachecamy do słuchania i czytania Przystanku Planszówka. Mamy nadzieje, że za jakiś czas uda się zorganizować kolejny konkurs. Na zakończenie oczywiście dziękujemy Fabryce Gier Trefl-Kraków za nagrody i rozpętanie epidemii wirusa:)