Mage Wars – pojedynek magów na wspieram.to

Autor:

Kategoria:

Wydawnictwo Games factory Publishing nie zasypuje gruszek w popiele i kolejny już raz w tym roku sięga po wsparcie graczy przy wydaniu gry na platformie wspieram.to. Jeszcze nie opadł kurz po ogromnym sukcesie zbiórki pieniędzy na dodatki do gry Dominion, jeszcze nie skończyła się akcja zbiórki na wydanie Wiertła, skały, minerały!, a wydawnictwo ruszyło z kampanią gry Mage Wars.

Sam już start kampanii okazał się być nietypowy, albowiem zdecydowano aby zbiórka ruszyła w piątek trzynastego, minutę po północy, a w samym opisie kampanii na tą chwilę brak jest jakichkolwiek celów dodatkowych (co nie oznacza, ze ich nie będzie). Dodatkowo po raz pierwszy w rodzimym planszówkowym crowdfundingu mamy kampanię dwa w jednym. Wspierający mają dwie wyboru dwie gry z serii Mage Wars. Można wesprzeć wydanie Mage Wars: Arena, bądź Mage Wars: Akademia, ale rzecz jasna nikt nikomu nie zabroni wesprzeć wydania dwóch pudeł jednocześnie, bo taki jest właśnie cel zbiórki.

Mage Wars, to tytuł bardzo dobrze znany wszystkim miłośników gier karcianych. Anglojęzyczna wersja zadebiutowała na rynku w 2012 r., a o sukcesie gry świadczy sam fakt, że w 2015 r. doczekała się już czwartego wydania w tym języku. Sama otoczka fabularna wydaje się wyjątkowo sztampowa i eksploatowana do granic możliwości o ile już dawno ich nie przekroczyła. W grze stają naprzeciw siebie magowie aby stoczyć śmiertelny pojedynek. Powinniśmy zapytać, który to już raz? 😉 Jednak w tym przypadku mam do czynienia z grą, która zajmuje 67 miejsce w rankingu wszystkich gier planszowych i karcianych w serwisie Board Game Geek, co samo w sobie starczy za rekomendację dla tego tytułu. Do tego dorzućcie słowa znanego recenzenta Toma Vassela: „jeżeli miałbym zagrać w Magica, a tę grę – chyba wolałbym Mage Wars” i już wiecie, ze macie do czynienia z nietuzinkową grą.

Mage Wars: Arena to podstawowa, bardziej rozbudowana wersja gry w której gracze posługując się przygotowaną księgą zaklęć będą walczyć na planszy w taktycznym pojedynku. W przeciwieństwie do standardowych gier kolekcjonerskich w  tym przypadku mamy od razu dostęp do wszystkich kart czarów z naszej magicznej księgi.  Według BGG pojedyncza rozgrywka trwa ok. 90 minut, a przebieg walki zmienia się dynamicznie w zależności od użytych zaklęć i miejsca na arenie.

Mage Wars: Akademia to gra w wersji uproszczonej przeznaczona dla osób, które szukają dynamicznych i szybkich pojedynków. Ta wersja to przede wszystkim brak planszy i zdecydowanie krótszy czas rozgrywki, bo ok. 20-30 minut.

Szczegóły znajdziecie na stronie kampanii Mage Wars. My natomiast możemy dodać, że grę już wsparliśmy i nie możemy się doczekać, kiedy nasz egzemplarz zawita w na naszych stołach.

Krzysztof Niziałek
Krzysztof Niziałek
Rach, ciach, trach! W pierwszej kolejności pudła z karciankami i kośćmi plądruje, bo szybkiej konfrontacji ciągle poszukuje i nad wyraz miłuje. Wytchnienia w rodzinnej kooperacji szuka, gdzie wspólnie z Lady J. i Małym Piratem przygody przeżywają i złym lordom brzydkie gęby obijają.

Masz chwilkę?

Przeczytaj także