Planszowe newsy prosto z radia. #64

Autor:

Kategoria:

Poniższe newsy prezentowane były podczas audycji Przystanek Planszówka, nadawanej na żywo w Radio Uniwersytet 19 lutego 2018 roku.

Wystartowała kolejna edycja Nagrody Gry Roku. Do tegorocznej edycji zgłoszonych jest 169 tytułów od 40 wydawnictw. Nagroda przyznawana będzie w kategoriach „Gra dla całej rodziny”, „Gra zaawansowana” i „Gra dla dzieci”. Szczegóły dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www. Znajdziecie tam m.in.: listę tytułów, harmonogram a także skład jury. Dodam jeszcze, że kolejny rok z rzędu mamy zaszczyt uczestniczyć w pracach kapituły. W tym roku naszą redakcję reprezentują Agata Muszyńska i Magdalena Walczak-Grudzka.

Zapowiedzi

  • Wydawnictwo Rebel.pl zapowiada trzeci dodatek do Terraformacji Marsa. Preludium będzie można łączyć zarówno z podstawką do Terraformacji jak i z wydanymi już dodatkami. Wprowadzi on: 35 specjalnych kart usprawniających początkową fazę terraformacji planety lub wspomagających zdolności naszej korporacji, 5 nowych korporacji, 7 kart projektów. A kiedy premiera? Na tą chwilę mowa jest o III kwartale bieżącego roku
  • W marcu na Kickstarterze pojawi się nowa mutacja Tajemniczych Żółwi Ninja. Munchkin Teenage Mutant Ninja Turtles. Ta egzotyczna odmiana Munchkina pojawi się w 3 mutacjach. Retail, która dostępna będzie w sklepach jak i Deluxe i Ultimate Deluxe. Start kampanii: 7 marca.
  • Fabryka Kart Trefl Karków zamieściła na swojej stronie katalog produktów na rok 2018. W nim, oprócz znanych już nam gier, kilka nowości. M.in. zapowiedź kolejnego dodatku do Boss Monster: Narzędzia zagłady zawierającego 24 karty, które wzmocnią bohaterów. Rzutem do mety, czyli gra kościana w której sterujemy wyścigiem 30 kości. Projekt Miasteczko, będący polską edycją gry Flip City. Wreszcie cała linia kart dla dzieci Zu & Berry. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na stronę Trefla.
  • Już jutro, we wtorek 20 lutego, wydawnictwo Cube zadebiutuje na Kickstarterze. Będzie to magic-punkowy debiut związany z grą Esencja, w której technologia napędzana jest magią, a różnorodne rasy walczą o odbudowanie Kryształu Świata i dominację nad pozostałymi. Esencja to gra dla 2-5 graczy łącząca ze sobą mechaniki city-buildingu, deck-buildingu, zarządzania surowcami, walki pozbawionej losowości. Wszystko to okraszone bardzo klimatycznymi grafikami. Jak widać Punk’s not Dead!

Essence / fot. CUBE: Factory of Ideas

  • Wojna trwa, a na pewno jest szansa, że wasza wojna może trwać dłużej. Galakta zapowiedziała dodatek do gry planszowej bazującej na popularnej grze komputerowej This War of Mine. Rozszerzenie nosić będzie tytuł Opowieści ze zniszczonego miasta. Na razie nie znamy zawartości ani daty premiery. Ale wojna trwa… jak tylko dotrą do nas takie informacje, na pewno poinformujemy.

Premiery

  • Można już kupić Wojnę Kolonii – dodatek do gry planszowej Martwa Zima: Gra Rozdroży. Dzięki temu rozszerzeniu będziecie mogli zagrać w Martwą Zimę nawet w 11 osób (minumum w 4). Pomimo, że zakłada ono rozgrywkę kolonia vs kolonia, to pojawia się w nim moduł gracza wyrzutka, tzw. Samotnego Wilka, który balansuje między koloniami realizując własne cele.
  • Fani gry Horror w Arkaham LCG powinni koniecznie zajrzeć na stronę Galakty, gdzie pojawiły się dwa pliki do pobrania. Pierwszy to FAQ opracowany na podstawie angielskiego odpowiednika i uwzględniający pytania i wątpliwości sygnalizowane przez polskich graczy. Drugi to Księga Kampanii do cyklu Dziedzictwo Dunwich: zbiera w całość to co do tej pory było rozsiane między pudełkami dodatków.
  • Jak śpiewało niegdyś Lao Che – „zarządzam pełne zanurzenie!” Ale tym razem nie będzie to związane z postacią Noego, ani tym bardziej z potopem. Czas na podwodną przygodę i pstrykanie zdjęć stworom żyjącym w głębinach. Swoją premierę miała gra Batyskaf od Granny, tytuł, który zwyciężył IV edycję konkursu „Wymyśl grę, zostań autorem Granny”. Jej autorem jest Paweł Nowak-Reitz.

Batyskaf / fot. Granna

Crowdfounding

Zakończyła się kampania gry Łukasza Wookiego Woźniaka – Valhalla. Akcja prowadzona była na platformie Zagramw.to i jeżeli przyjrzymy się cyfrom – osiągnięto ogromny sukces. Ponad 1000% wymaganej kwoty czyli ponad 527 tysięcy złotych. Co przełożyło się na ponad 8000 wsparć. I myślę, że to dobry moment, by przytoczyć jeden z komentarzy, który pojawił się pod naszą audycją o grze Capital zamieszczoną na youtube. Stanisław Walkowski napisał:

Jeżeli chodzi o Valhallę, to należy się sprostowanie. Gry nie wsparło ponad 4 tysiące osób, tylko na koniec kampanii projekt wsparło 2673 osób. Niestety na platformie zagramw.to zastosowano sprytny chwyt marketingowy (podobnie jak na wspieram.to), gdzie na stronie głównej projektu widnieje liczba wsparć, czyli jeżeli 1 osoba wybierze podstawkę do gry, do tego doda sobie kubek, koszulki na karty i kostki to nie będzie to 1 wsparcie, tylko 4 wsparcia, stąd sumaryczna liczba wsparć wyniosła aż 8411, co nie znaczy, że tyle osób wsparło ten projekt (to można sprawdzić w zakładce „wspierający”). Stworze wsparło 1588 osób, czyli tak czy siak Valhalla o ponad 1000 osób przebiła ten projekt i jest to rekordowy sukces zarówno finansowy jak i prawdopodobnie również pod względem ilości wspierających

Przyznaje, że na obu platofrmach padłem ofiarą tego sposobu liczenia. Faktycznie na zagramw.to mamy ponad 8000 wsparć a nie wspierających, a na wspieram.to stosuje się podział na liczbę wpłat i wspierających. Oczywiście nie ujmje to niczego jeżeli chodzi o sukces kampanii, jednak zawsze warto mieć świadomość tego typu rozwiązań.

A na wspieram.to trwają jeszcze 3 kampanie. IT Startup, Vikings Gona Wild Masters of Elements oraz Słowonogi.

Łukasz "UncleLion" Juszczak
Mąż, planszoManiaK, recenzent, socjolog, rowerzysta, yerbohilik, redaktor naczelny... wiele ról, które się zazębiają niczym mechanizmy w dobrym euro....

Masz chwilkę?

Przeczytaj także

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here